Департаментом освіти і науки виконкому міської ради спільно з КЗ «Інноваційно-методичний Центр» КМР 28.02.2020 було організовано проведення освітнього івенту «Соціальна й практична спрямованість освітнього процесу в профільній школі» для заступників директорів з навчально-виховної роботи закладів загальної середньої освіти, які планують набути статус академічних ліцеїв.
Учасникам заходу було презентовано досвід роботи Криворізької гімназії №127 з питань реалізації профільного навчання в умовах переходу до набуття статусу академічного ліцею.
Учасники івенту опрацювали основні засади реформи профільної середньої освіти в контексті законодавства України. Обговорили соціальні та практичні аспекти реалізації якісної профільної підготовки здобувачів освіти.
Під час практичного блоку заходу переглянули фрагмент уроку математики (вчитель Крижановська О.) за темою: “Теорема Піка, та її практичне застосування”, який було проведено у формі дебатів між здобувачами освіти 9-Б та 9-В класів, та фрагмент експрес-уроку державної мови в 10 класі: «Особливості діалогічного мовлення в різних сферах спілкування. Дискусійне мовлення» (вчитель Ігнатова С.). Дискусія – одна з найважливіших форм комунікації, метод вирішення суперечливих проблем і своєрідний спосіб пізнання. А мистецтво вести дискусію – одне з найнеобхідніших у сучасному світі. Під час уроку десятикласники мали нагоду навчитися вести дискусію, обговорюючи питання, яке хвилює будь-яку людину в підлітковому віці, – стосунки батьків і дітей. За допомогою методу фішбоун, що широко застосовується в різних сферах нашого життя, опоненти (батьки, діти, учитель, гості) долучилися до обговорення цієї проблеми.
Присутні відвідали зразковий етнографічний музей «Берегиня». Взяли участь у філологічному сеті, під час якого познайомилися з лайфхаками для продуктивного й цікавого уроку, які були представлені вчителями української мови та літератури закладу: печакуча, сторітелінг, фотофейки, літературознавче коло.
Сторітелінг (storytelling) – це мистецтво розповідати історії з метою навчання, керування шляхом донесення змісту повідомлення за допомогою спеціальної методики. Цю інтерактивну вправу презентувала присутнім О. Кикоть.
Печакуча (у перекладі означає «бла – бла –бла») – вид презентації з 20 слайдів. З методикою її проведення познайомила Н. Севостьяненко. Учитель або призначений учасник печакучі створюють презентацію. Для решти її зміст не відомий. Учасники повинні озвучити слайди. За 20 секунд треба подати якомога більше інформації щодо зображеного. Слайди змінюються автоматично. Перемагає той, хто краще розкриє тему.
Однією із нестандартних форм роботи на уроках української мови і літератури є інтеграція в освітній процес медіаосвітніх технологій. Досвідом впровадження одного з видів медіа—фотографії поділилася Н. Табунщик. Прості на перший погляд завдання із використанням знімків стимулюють розумову активність, на основі зорових асоціацій допомагають засвоїти матеріал.
У систематизації теоретико-літературних понять важлива роль належить графічним таблицям з теорії літератури, які показують взаємозв’язок між окремими поняттями, окреслюють їх місце у загальній системі понять. Приклад такої роботи «Літературознавче коло» продемонструвала С. Луценко.
На психологічний серфінг «Моє майбутнє в моїх руках» запросила присутніх практичний психолог Ліпко А.
Під час театральної толоки учасники заходу переглянули фрагмент вистави «За двома зайцями».
У ході заходу було акцентовано увагу на розвиток соціального партнерства між усіма учасниками освітнього процесу, створенні сприятливого освітнього простору задля організації якісного навчання.
Захід пройшов на високому організаційному рівні з насиченим емоційним забарвленням.
За підсумками освітнього івенту розроблено методичні рекомендації.