“Увага! Увага! З першого поверху Криворізької гімназії №127 вирушає “Фізико-хімічний експрес”. Шановні учасники-дослідники, будьте активні та уважні під час відвідування локацій експресу. Бажаємо усім цікавої подорожі, гарного настрою та приємних вражень країною наук!”
Ось таким прямим радіоефіром розпочався третій день пізнавально-розвиткових занять.
Локація №1: керівник – учитель фізики Світлана Гладка долучила гімназистів 5-9 класів до практичних досліджень щодо фізичних властивостей води.
Локація №2: учитель хімії Світлана Ігнатченко гостинно запросила до хімічної лабораторії. Ця локація передбачала знайомство здобувачів освіти з хімічними властивостями води. На початку зустрічі гімназисти обговорили будову молекули води, спробували зібрати з атомів її структурну формулу. Знаючи, що чиста вода відіграє важливу роль для організму людини, учасники спробували зібрати умовний фільтр та перевірили, як рослини (картопля) «п’ють» воду.
Перевірили за допомогою монети, що поверхневий натяг води – це суперова її властивість. Одна монета вміщає 56 крапель води. Довели, що не всі предмети тонуть у воді. Для цього використали металічні скрепки, які залишалися на поверхні води, не тонучи, утворюючи магнітне поле між собою.
Не менш цікавим видався дослід з водою і свічкою, де вся вода, що була у посудові, збиралася під склянкою.
На локації №3 гімназистів радо зустрічала вчитель фізики Любов Смаровоз. Вона демонструвала фізичні явища за допомогою як звичайних предметів, так і лабораторних пристроїв. Досліджували одержування електроструму за допомогою сирої картоплини, мідних провідників та гальванометра, алюмінієвого калориметра тощо.
Локація №4 – магічна кімната, де на мандрівників очікувала вчитель хімії Людмила Калинич. Чаклували з кульками та пляшками, малювали химерні малюнки на молоці, спостерігали за фараоновими зміями, змінювали забарвлення рідин, утворювали й розчиняли осади. Це так було круто!